18 مزیت داشتن وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

 

مشاغلی که در بستر اینترنت راه اندازی شده و موجب کسب درآمد شوند، به عنوان کسب و کار آنلاین یا اینترنتی شناخته می شوند. راه اندازی کسب و کار آنلاین نسبتا آسان است. با این وجود، این سهولت نسبی به این معنا نیست که شما می توانید به سادگی به هدف نهایی خود و کسب درآمد بالا برسید. مانند هر کسب و کاری، باید یک پایه قوی برای کسب و کار آنلاین خود ایجاد کنید. مراحل ذکر شده در متن زیر، یک راهنما برای شما به حساب می آید وهدف آن این است که پایه ای برای شما فراهم کند که به اندازه کافی مستحکم باشد تا تا بتواند وزن رشد و موفقیت تجارت آینده شما را تحمل کند. ما تحقیقاتی انجام داده ایم و همه آن ها را تحت عنوان هشت ایده کسب و کار برای شما گردآوری کرده ایم.

چگونه در 8 مرحله یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از کجا شروع کنید؟ قبل از شروع کار باید تمام مراحل را پیش بینی کرده و خود را برای تمام اتفاقات پیش رو آماده کنید تا بتوانید با موفقیت به هدف نهایی خود و کسب در آمد بالا برسید.

 

مرحله اول در شروع کسب و کار آنلاین: بررسی ایده و علاقه خود

قبل از پرداختن به جزئیات کسب و کار بالقوه خود، بهتر است وضعیت و موقعیت خود را بررسی کنید. در ابتدا این سوالات را از خودتان بپرسید:

چرا می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید؟ آیا برای حل یک مشکل پولی، آزادی و انعطاف پذیری است یا دلیل دیگری؟

مهارت های شما چیست؟

چه صنایعی را می شناسید؟

آیا می خواهید خدمات یا محصولی ارائه دهید؟

می خواهی چه کار بکنی؟

چقدر سرمایه باید ریسک کنید؟

آیا این یک سرمایه گذاری تمام وقت یا پاره وقت خواهد بود؟

پاسخ به این سوالات در مورد خودتان و توانایی‌هایتان لزوماً موفقیت شما را تضمین نمی‌کند، اما باعث می‌شود در مورد اهدافتان و چیزهایی که به شما انگیزه و انگیزه می‌دهند فکر کنید. از این زمان استفاده کنید تا مطمئن شوید کسب و کاری را که می خواهید شروع کنید با آرزوهای شخصی خود مطابقت دهید..این مرحله قرار نیست شما را از راه اندازی کسب و کار خود منصرف کند. در عوض، اینجاست تا شما را به فکر و برنامه ریزی وادار کند. پاسخ شما به این نوع سوالات به شما کمک می کند تمرکز خود را محدود کنید و برای شروع یک کسب و کار موفق، باید کار گروهی را نیز بلد باشید. شما باید برنامه ریزی کنید، اهداف تعیین کنید و مهمتر از همه، خودتان را بشناسید. نقاط قوت شما چیست؟ به فعالیت در چه زمینه ای علاقمند هستید؟ نقاط ضعف شما چیستند؟ اینها چگونه بر عملیات روزمره تأثیر خواهند گذاشت؟ مطمئن شوید که کاری که انجام می دهید محرک و چالش برانگیز است، اما خارج از تخصص شما نیست. شما برای مدت طولانی در آن حضور خواهید داشت. پس تاثیر بسیاری بر زندگی شما خواهد داشت.قبل از شروع کسب و کار آنلاین خود، باید نام تجاری مناسبی برای صنعت خود در نظر بگیرید.از  کسانی که در زمینه شغلی شما موفق بوده و یا صاحبان مشاغل مختلف مشورت بگیرید. پس از صحبت با کارآفرینان و صاحبان مشاغل، متوجه می شوید که شروع کار نیازمند تلاش زیادی است و ایده شما بدون تلاش و پشتکار، به موفقیت نمی انجامد.

 


مرحله دوم: انجام تحقیقات تجاری

زمانی که در مورد کسب و کاری تصمیم گرفتید که با اهداف و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد، وقت آن است که ایده خود را ارزیابی کنید. چه کسی محصول یا خدمات شما را خواهد خرید؟ رقبای شما چه کسانی خواهند بود؟ این فرآیند به شما کمک می‌کند فرصت‌ها، ارزش پیشنهادی، اندازه بازار و بخش‌های رقابت برنامه ناب خود را بررسی کنید. برای انجام این مرحله، چند راه وجود دارد:

 انجام جستجوهای عمومی گوگل،

صحبت با افرادی که قبلاً در صنعت هدف شما کار می کنند

خواندن کتاب توسط افرادی در حیطه شغلی شما

تحقیق در مورد افراد موفق و کارآفرینان صنعت مورد نظر شما

خواندن سایت های خبری مرتبط و مجلات صنعتی

گذراندن یک یا دو کلاس مرتبط با کسب و کار آنلاین خود

 

مرحله سوم: طرح کسب و کار صنعت خود را بنویسید

اگر به دنبال یک منبع تامین مالی خارجی و یا همان اسپانسر هستید، نوشتن یک طرح تجاری یک ضرورت است. حتی اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری را خودتان تأمین مالی کنید، یک طرح کسب ‌وکار آنلاین به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای شروع به چه مقدار پول نیاز دارید؟ چه چیزی برای سودآوری کسب‌وکارتان لازم است؟ چه زمانی باید انجام دهید و کجا باید انجام دهید؟

طرح کسب و کار یک نقشه راه است. چیزی که شما از آن برای کمک به ترسیم پیشرفت خود استفاده خواهید کرد و کارهایی را که برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید، مشخص می کند. به جای اینکه یک طرح تجاری را به عنوان یک سند سنگین تصور کنید، به آن به عنوان ابزاری برای مدیریت نحوه رشد کسب و کار و رسیدن به اهداف خود فکر کنید.

 

مرحله چهارم: میزان سرمایه خود را برآورد کنید

برای راه اندازی و شروع هر نوع کسب و کاری، در ابتدا به سرمایه اولیه نیاز دارید. مشخص کنید که این سرمایه از کجا و چه طریق تامین می شود؟ اگر می خواهید شغل فعلی خود را به منظور تمرکز بر روی کار آنلاین خود رها کنید، باید بدانید آیا پول کافی برای تامین هزینه های شخصی و شفلی خود را دارید؟ آیا مقدار پول کافی تا زمانی که به سوددهی برسید کنار گذاشته اید؟ پس بهتر است هزینه راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را نیز ارزیابی کنید.

 

مرحله پنجم: کسب و کار خود را قانونی کنید

حقیقتا، ثبت کسب و کار شما اولین قدم برای حقیقت بخشیدن به ایده ذهن شما است. مانند مرحله ارزیابی شخصی، وقت خود را صرف کنید تا با مزایا و معایب نهادهای تجاری مختلف آشنا شوید. همچنین باید مجوزهای تجاری مورد نیاز کسب و کار اینترنتی خود را دریافت و کار خود را بیمه کنید. خرید یک بیمه مناسب برای صنعت شما مرحله مهمی است که قبل از شروع رسمی و راه اندازی کسب و کار خود باید تماما به آن رسیدگی کنید.

 

 مرحله ششم: محل کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 طرح کسب و کار شما تنظیم شده است، پول در بانک است و شما آماده حرکت هستید. اگر کسب و کار شما آنلاین است و نیازی به بستر فیزیکی ندارید، به دنبال ساخت یک وب سایت و انتخاب راه حل سبد خرید باشید. شاید بتوانید به جای اجاره یا خرید فضای اداری، در یک دفتر کار خانگی یا یک فضای کاری مشترک کار کنید. اما اگر کسب و کار شما نیاز به مکان فیزیکی اختصاصی دارد، ملاحظات زیادی وجود دارد. آیا مردم به راحتی می توانند شما را پیدا کنند؟ آیا آنها تبلیغات و پیشنهادات شما را خواهند دید؟ آیا در مرکز شهر هستید یا دورتر؟ این چه تاثیری روی روند رشد شما خواهد گذاشت؟ یا مردم می توانند به راحتی شما را از گزینه های پارکینگ موجود و مسیرهای حمل و نقل پیدا کنند؟ آیا رقبای زیادی به شما نزدیک هستند؟ اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیتی وجود ندارد که عملیات شما را محدود کند یا به عنوان مانعی برای شما عمل کند. محل کسب و کار شما نوع مشتری را که جذب می‌کنید، نوع تبلیغاتی که می‌توانید اجرا کنید و مدت زمان رشد شما را تعیین می‌کند. لازم است بدانید یک مکان عالی لزوما موفقیت شما را تضمین نمی کند، اما یک مکان نامناسب می تواند منجر به شکست شما شود.

 

مرحله هفتم: تیم و تجهیزات خود را بسازید

این مرحله از شروع یک کسب و کار آنلاین، به استخدام پرسنل عالی و تهیه تجهیزات مورد نیاز اختصاص دارد.استخدام پرسنل، نصب گوشی ها، داشتن لوازم التحریر چاپ شده ، تعیین قیمت محصولات خود و برگزاری جشن افتتاحیه باشکوه از مواردی هستند که به دقت باید به آن فکر کنید. یافتن افراد متناسب با حیطه کسب و کار شما، درک مشکلات و تفاوت های موجود و تعیین نحوه حل این تفاوت ها، مهم ترین اولویت در این مرحله هستند. نحوه همکاری تیم با یکدیگر نیز به اندازه درک تفاوت ها و توانایی ان ها اهمیت دارد.

 

هشتمین مرحله از نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین: برای رشد آماده شوید

چه اولین و چه سومین کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، انتظار داشته باشید که اشتباه کنید. این طبیعی است و تا زمانی که از آنها تجربه کسب کیند، سودمند است. بهترین کاری که می توانید برای استفاده از هرگونه اشتباه انجام دهید، تنظیم فرآیندهای بررسی است تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. اینجاست که طرح ناب یا طرح کسب و کار کاملی که روی آن کار می‌کردید به کمکتان می آید.  برای ایجاد کسب‌وکار، باید از محصول یا خدمات خود به افراد مناسب اطلاع دهید. تبلیغات و فروش بخشی از فرآیند رشد هستند. با شرکت های معتبر در زمینه شغلی خود همکاری کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای متن نیز به آن اشاره کردیم، راه اندازی کسب و کار آنلاین ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما برای رسیدن به موفقیت و درآمد زایی بیشتر، به تلاش بسیار زیادی نیاز دارید. به یاد داشته باشید که بدون تجربه یا دانش کافی و یا عدم حضور یک مشاور ماهر و کاربلد، نمی توانید به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را به رشد و سود آوری بالا برسانید.

­

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *